Hikaru no Go Anime Tanıtımı

Hikaru no Go

Hikaru no Go
ヒカルの碁

Anime Türü: Psikolojik, Spor, Süper Güçler

Bölüm Sayısı: 75

Aralık 1998 ile Temmuz 2003 yılları arasında haftalık Shonen Jump dergisinde yayınlanan yazarlığını Yumi Hotta‘nin, çizerliğini de Takeshi Obata‘nın yaptığı psikolojik spor mangasıdır. 23 cilt halinde yayınlanan manganın 2001-2003 yılları arasında Studio Perriot tarafından 75 bölümlük bir TV anime dizisine uyarlandı.

25 milyondan fazla kopya satarak çıktığı dönemde büyük başarı elde eden Hikaru no Go, Japon gençleri arasında go oyunun (Çin kökenli olduğu tahmin edilen tahta üzerinde taşlarla oynanan iki kişilik strateji oyunudur.) yaygınlaşmasında büyük etkisi oldu. Manga, 2000 yılında Osamu Tezuka ödülüne layık görüldü.

Animenin Konusu

12 yaşındaki orta okul öğrencisi Hikaru Shindo, büyük babasının eşyalarını karıştırırken bir “go” tahtası bulur. Üzerindeki kan lekelerini silmeye çalışırken bir hayalet ortaya çıkar. Hayaletin adı Sai Fujiwara’dır. Heian döneminde, imparatorun iki “go” öğretmeninden biridir. Diğer hoca Sai’i saraydan attırmak için onu maça davet eder. Maç esnasında diğer hoca hile yaparken Sai’ye yakalanır. Ama bunu söylemesine fırsat vermeden Sai’yi hilebazlıkla suçlar. Sai saraydan atılır. Başka yapacak hiç bir şeyi kalmayan Sai, intihar eder.
Sai, kendi yaşamında elde edemediği “kami no itte”i, Hikaru sayesinde elde etmeye çalışacaktır.

https://www.youtube.com/watch?v=XpV4ZWh4NkQ



20 Mart 1991 ‘de Yomra ‘da doğdu. 2010’da Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden Haziran 2014’de mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi Sinema bölümünde Yüksek Lisans yapmıştır. Çalışmaları: Afrika ve Osmanlı Belgeseli projesinde yapımcı asistanlığı, Marmara Medya Merkezi Tasarım Birimi Öğrenci Koordinatörlüğü, İGİAD Gençlik Kurulu Koordinatörlüğü, Avrupa Rüyası Projesi sanat yönetmenliği yapmıştır.


Translate »