Japon Sineması Platformu – Japon Filmler, Japon Kültürü, Anime, Manga F. Kafka Üzerinden Tokyo Ghoul Animesini Okumak - Japon Sineması Platformu - Japon Filmler, Japon Kültürü, Anime, Manga

F. Kafka Üzerinden Tokyo Ghoul Animesini Okumak

Tokyo Ghoul

F. Kafka Üzerinden Tokyo Ghoul Animesini Okumak

Kafka’nın ‘Dönüşüm’ adlı uzun öyküsünü bilmeyeniniz yoktur sanırım. ”Gregor Samsa’nın bir sabah uyandığında kendi dev bir böceğe dönmüş olarak buldu” girişiyle herkesin hafızasına kazınmış olan öykü insan ilişkilerini varoluşçuluk çerçevesi içinde inceler. Kitap bir ayna dönüşerek ”aslında böceğe dönenin kim olduğu” sorusunu defalarca sorar bize.

Anime kuşkusuz görüntüsü bakımından genelde çocuklara yönelik olduğu düşünülür. Aslında animelerin kendi içlerinde taşıdıkları derinlik ve sınıfsal katman o denli derin ki bu durum yakın zamanda anime serisine dönüşen Tokyo Ghoul’da vücut buldu.

Kafka’nın çorbasına düşen bir böcek olarak Tokyo Ghoul’da böyle bir hikâyenin ürünü olarak karşımıza çıkmaktadır.

Haziran 2014’de ilk sezonu yayınlanmaya başlayan anime dizi ‘ghoul’ diye adlandırılan Türk toplumunda da çocuklara sık sık anlatılan korku hikâyelerine konu olan ‘gûl’ denilen yaratıklara ev sahipliği yapmaktadır.

Bu anlamda derin izler taşıyan anime Japonya’da modernleşme ile bozulmaya başlamış ve iyiden iyiye yabancılaşmış bir toplumun içindeki ‘böceklere’ ghoullara ışık tutmaktadır. Birçok animede de terör kent olarak ev sahipliği yapan Tokyo, hikâyenin ana mekânıdır.

Kafka’nın ‘Dönüşüm’ adlı eserini çıkış noktası olarak alan anime de insanların modern hayat içindeki yitirilmiş ‘insani duyguları’ yaşamaya çalışan ghoulların hikâyesine tanık olurken diğer bir taraftan insan ilişkilerini bizlere sorgulatmaktadır.

Kafka’nın ‘Dönüşüm’ adlı öyküsünü andıran bir şekilde Tokyo Ghoul’de, Kaneki bir kaza sonrası geçirdiği ameliyat sonrası uyandığında kendini yarı insan yarı ghoul olarak bulur. ( ‘Kafka’nın deyimiyle bir böceğe dönüşmüş olarak’ bulur. Tıpkı Gregor samsa gibi..)

Ve sonrasında etrafındaki ilişkileri ve toplum yapısını sorgulamaya başlar. Toplumda dokunmaması gereken yerlere değidiği zaman bazen Samsa gibi sırtına bir elma yer, tıpkı yaratılıştaki yasak meyve gibi.

Klasik Japon anlatı kültürü özelliklerini de üzerinde de taşıyan anime, şiddet, maskülenlik, cinsellik gibi öğeleri de içermektedir. İzleyecek olanları varoluşçuluk hikâyesi çerçevesinde şiddet, terör kent, yabancılaşma, modernizm gibi dipnotlar beklemektedir.

Ek olarak iki sezon yayınlanan animenin üçüncü sezonu 2016 Sonbahar döneminde tekrardan yayında olması beklenmektedir.



20 Mart 1991 ‘de Yomra ‘da doğdu. 2010’da Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden Haziran 2014’de mezun oldu. Marmara Üniversitesi Sinema bölümünde Yüksek Lisans yaptı. * Haziran 2013'te, T.C. Dış İşleri Bakanlığı destekli yönetmenliğini Gökhan Yorgancıgil'in yaptığı Afrika ve Osmanlı filminde yapımcı asistanı olarak görev aldı. * Aralık 2015'te, Japon kültürü ve sanatı üzerine yayın yapan Japon Sineması Platformu'nu kurdu. * Ocak 2016'da Japon Sinema Dergisi'ni yayınlamaya başladı. (YATTAA DERGİSİ) *Ağustos 2016'da Japon Müziği Dergisi'ni yayınlamaya başladı. (SONATA DERGİSİ) * Ağustos 2016'da Japon Medya şirketi Crypton Future Media ile "VOCALOİD DÜNYASI VE HATSUNE MİKU" kataloğu çalışması için işbirliği yaptı. * Aralık 2016'da, Japon Yayınları'ndan kollektif yazar ekibiyle "BAŞLANGICINDAN GÜNÜMÜZE JAPON SİNEMASI" kitabını çıkardı. * Ekim 2017'de, Japon Yayınları'ndan kollektif yazar ekibiyle "TEZUKA'DAN MİYAZAKİYE ANİME VE MANGA" kitabını çıkardı.