Efsanevi FATE Oyun Serisinin Gizemli Dünyası

Type-Moon 2004 yılında erotik ve aksiyon içerikli oyunu Fate / StayNigth’ı piyasaya sürdüklerinden oyunun bu kadar başarılı olacağını, hatta anime ve mangalara uyarlanacağını eminim beklemiyordu.  Fakat şu an oyun evreni öyle bir gelişti ki, günümüzde Fate / Grand Order Android ve IOS ile cep telefonlarımıza kadar geldi. Oyun 2015 yılında ilk kez Japonya’da piyasaya sürüldüğünde büyük başarı toplamış sonrasında ise dünya genelinde oyuncu toplamayı başarmıştı.

Yani her şeyin başlangıcı olarak Fate / StayNight oyunu olduğunu söyleyebiliriz. 17 yıl sonra bile, çıkan oyunlarda, anime ya da mangalarda referans alınan evren hep Fate / StayNight evreni. Ya bu hikayenin geçmişi ya da alternatif hikayesi yapılıyor zaten.  Bu arada hemen belirteyim, Fate serisi oyunları visualnoval temelli oyunlardır, visualnoval nedir derseniz onu da kısaca şöyle açıklamaya çalışayım;

Visual novel, Türkçe karşılığı “hafif roman” olan oyun türüdür. Arka plan ve karakterlerin üzerine romandaki diyalogları eklediğimizi düşünün, şimdi bu hikayeye sizin yön verdiğinizi hayal edin. Ve sizin kararlarınıza göre finalin değişiklik gösterdiğini… İşte görsel roman tam da böyle bir şey, bir nevi bilgisayarda resimli roman fakat hikaye sunulan seçenekler arasından birisini seçerek ilerliyor ve sonuçta final farklılık gösterebiliyor. Zaten görsel romanların farklı rotaları olur, farklı finaller için.

2004 – Fate/StayNight

Fate serisi oyun dünyasına yukarıda da belirttiğim gibi 2004 yılında Fate / StayNight erotik oyunuyla katıldı. PC için hazırlanan bu oyun 2007 yılında FateStayNight: RealtaNau olarak PS için de hazırlandı. Fakat bu versiyondasex sahneleri azaltılmıştı. Bu yüzden de animeye uyarlanması zor olmadı. Oyuna dönersek, Fate/StayNight  her iki versiyonda da, üç farklı rota ile oynanan bir oyundu. Fate, UnlimitedBlade Works ve Heaven’sFeel oyun sırasında farklı ilerleyen rotalarla oyuncularına farklı finaller sundu. Tabii karakterlerin gelişimleri de rotalardaki hikayelere göre farklılık gösterdi. İlerleyen yıllarda ilk iki rotanın anime serisini de izledik. Şimdi ise Heaven’sFell üçleme filmini bekliyoruz.

Oyunun üç rotası var demiştim, bu üç rota da hikayenin farklı kısımlarına odaklanıyor aslında. Fate rotasında Saber’a odaklanırken, UnlimitedBlade Works rotasında Rin ve Emiya’ya odaklanıyoruz. Son rota olan Heaven’sFeel’de ise Sakura’yı daha yakından tanıyoruz. Her bir rotanın öneminin ayrı olduğunu belirtip evrenin tamamını anlayabilmek için tüm rotaların oynanması gerektiği taraftarıyım ben.

2005 – Fate/HollowAtaraxia

Fate / StayNight’ınhikayesinin altı ay sonrasına odaklanan bir görsel roman Fate/HollowAtaraxia. Ve bu özelliği sayesinde Fate evreninde özel bir yere sahip.  Zira oyun bir nevi Fate/ StayNight’ın devamı niteliğinde ama sunduğu farklı şeyler de var. Mesela Rin ve Shirou karakterlerini tekrar oyunda görmemize rağmen Saber’ı çok farklı bir şekilde gördük. Fate / StayNight’daki üç rotanın birleşiminin devamı gibi düşünebileceğimiz Fate/HollowAtaraxia oyunculara yeni karakterler de sunmayı ihmal etmemiş. Üç rotanın birleşiminin sonrası gibi diyorum çünkü hikaye zaman-mekan algımızla da oynuyor.  2014 yılına kadar seslendirmesi olmayan oyunun, artık PS Vita için seslendirilmiş bir sürümü mevcut.

2007 – 2008 Fate/TigerColosseum&Fate/TigerColosseumUpper

Fate/TigerColosseumFate serisinin hikayesinden sapan ilk oyun. İlk iki oyun karakterlerini n tamamını barındıran Fate/TigerColosseum 3 boyutlu bir dövüş oyunu.  Oyunda grup halinde ya da bire-bir dövüşler yapılabiliyor. Önceki oyunların gerçekçi çizimlerinden tamamen farklı, chibi tarzında karakterleri olan uyunun,  2007 yılında PSP için Japonya’da ilk sürümü çıktı. ikincisi ise 2008’de Fate/TigerColosseumUpper ismiyle piyasaya sürüldü.

2008 – Fate/UnlimitedCodes

Bir başka dövüş spin-off oyunu olan Fate/UnlimitedCodes, daha geleneksel diyebileceğimiz çizimler ve karakterlerle karşımıza çıktı. Yine üç boyutlu ama daha gerçekçi olan çizimlere, ilk oyunlardaki tüm karakterler dahil edildi. 2008’de önce Japon oyun salonlarına dağıtılan oyun yılın ilerleyen zamanlarında PS 2 için de hazırlandı. 2009’da PSP için hazırlanan versiyonuna ise İngilizce dil desteği ve dört ek karakter daha dahil edildi.

2010 – 2013 – Fate/Extra&Fate/Extra CCC

Fate / StayNight evrenine ait olmasına rağmen alternatif bir evrende geçen serideki ilk PRG oyun olarak karşımıza çıktı Fate/Extra.  Doğal olarak bu oyun Fate evreninde belirli bir yere de sahip olamıyor. Bu yönüyle temkinli yaklaşılacak olan Fate/Extrahikayesiyle oyuncuların gönlünü kazanıyor. PSP formatında olan oyunun 2013 yılında da devam oyunu geldi. Böylece Fate/Extra alternatif hikaye olsa da, kendi rotasını oluşturacak alt metine sahip olabildi. Sanırım bu nedenle önümüzdeki yıl anime serisini izleyeceğiz.

2015 – 2017 Fate/Grand Order&Fate/Grand Order VR feat. MashuKyrielight

PRG oyun türünde hazırlanan Fate/Grand Order, mobil oyun olarak 2015’de Android ve IOS ile Japonların ceplerine kadar girdi. Bu yıl ise Amerikada ve Kanada da piyasaya sürüldü. Fate evreninde olsa da, yine zaman ve mekan oyunlarıyla alternatif bir hikaye oluşturan Fate/Grand Order için geçtiğimiz yıl film de çekilmişti. Bu yıl piyasaya sürülen Fate/Grand Order VR feat. MashuKyrielight ise PS VR (sanal gerçeklik oyunu) olarak hazırlandı. Önümüzdeki yıl ise Fate/Grand Order Arcade ismiyle Japon oyun/atari salonlarında oynanabilecek.

2016 – Fate/Extella: TheUmbral Star

PS 4 ve PS Vita için hazırlanan bir oyun olan Fate/Extella: TheUmbral Star, bu yıl PC’ler için de oynanabilir hale geldi. Musou yani “düz aksiyon” denilen türde hazırlanan oyun hizmetkarları gerçek zamanlı olarak kontrol edebiliyor. Beklenen bir oyundu Fate / Extella : TheUmbral Star. Şimdilik Fate evreninin son oyunu gibi duruyor. Ama animeler ve oyunlar gelmeye devam edecek ondan eminim. Zira Fate evreni animeler için muüthiş bir kaynak.

*Bu yazı YATTAA* dergisinin 22.sayısında yayınlanmıştır.



bazen hayatımın kalanını sadece anime/dizi/film izleyerek geçirmek istediğim doğrudur.


Translate »