Japon Sineması Platformu – Japon Filmler, Japon Kültürü, Anime, Manga Cicili Bicili Japonlar - Japon Sineması Platformu - Japon Filmler, Japon Kültürü, Anime, Manga

Cicili Bicili Japonlar

Hello Kitty Japonya

Japonya denilince akla ilk gelenlerden biri de ‘oyun-oyuncak ülkesi’ olmasıdır şüphesiz. Baktığımız zaman büyük oyun şirketlerinin önemli bir kısmını Japonlar oluşturup, bu piyasa da ciddi bir söz hakkına sahiplerdir. Pekala oyuncak kısmı nereden geliyor? Japonya’da oyuncak sadece çocukların vazgeçilmezi değil kültürlerinin bir parçası adeta. Peluş çantalar, ayıcıklı telefon süsleri, tokalar, ayakkabılar, afişler, bentolar… Sadece bu da değil, ciddi bir şekilde markalaşmış durumda gerek Rilakkuma’sıyla gerek Hello Kitty’siyle…

Bu ‘cicili bicili’ imaj sadece peluş oyuncaklarda da değil aslında. Kılık kıyafete de müthiş yansımış durumda. 20 yaşımda saçlarımı iki yana ayırarak, rengarenk ıvırlı zıvırlı kıyafetlerle gezdiğimi düşünürsem dışarıdan alacağım tepkileri tahmin etmekte pek zorlanmıyorum açıkçası. Pekala nedir çizgileri bu kadar keskinleştiren? Bizim ‘çocuksu’ adı altına gömdüğümüz imajları Japonya’da yaş farketmeksizin canlı tutan nedir? Dahası ‘cicili bicili’ imaj nasıl yansıyor bu ülkeye? Öncelikle ılımlaştırıyor insanları. Kesin çizilen sınırları daha çok yumuşatıyor. Bizim sadece çocukluk dönemine gömdüğümüz ‘cici biciler’ sanki ister istemez yumuşak bir hava katıyor ülkeye. Bir çizgiye hapsolmadıkları için ‘zeki ve yaratıcı’ olarak yer aldılar belki de zihinlerimizde. Bu yüzden Japonların bilmem neyi icat etmelerine kafa sallayarak “Japon Yapmıştır” dedik bir ağızdan belki de. İlgisi alakası var mı bilinmez elbet ancak ben, ‘cicili bicili’ Japonların, ülke insanlarına yatıştırıcı bir hava kattığını düşünürüm hep…

Yazar: Songül Bora



20 Mart 1991 ‘de Yomra ‘da doğdu. 2010’da Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden Haziran 2014’de mezun oldu. Marmara Üniversitesi Sinema bölümünde Yüksek Lisans yaptı. * Haziran 2013'te, T.C. Dış İşleri Bakanlığı destekli yönetmenliğini Gökhan Yorgancıgil'in yaptığı Afrika ve Osmanlı filminde yapımcı asistanı olarak görev aldı. * Aralık 2015'te, Japon kültürü ve sanatı üzerine yayın yapan Japon Sineması Platformu'nu kurdu. * Ocak 2016'da Japon Sinema Dergisi'ni yayınlamaya başladı. (YATTAA DERGİSİ) *Ağustos 2016'da Japon Müziği Dergisi'ni yayınlamaya başladı. (SONATA DERGİSİ) * Ağustos 2016'da Japon Medya şirketi Crypton Future Media ile "VOCALOİD DÜNYASI VE HATSUNE MİKU" kataloğu çalışması için işbirliği yaptı. * Aralık 2016'da, Japon Yayınları'ndan kollektif yazar ekibiyle "BAŞLANGICINDAN GÜNÜMÜZE JAPON SİNEMASI" kitabını çıkardı. * Ekim 2017'de, Japon Yayınları'ndan kollektif yazar ekibiyle "TEZUKA'DAN MİYAZAKİYE ANİME VE MANGA" kitabını çıkardı.